Monday, June 17, 2024

GAZA, PALESTINA, DENDE O RIO AO MAR

Ofrenda dos poetas galegos a Palestina

«Debilidade»: 
«Porque non son soldado nen suicida, / 
confeso que son débil, / 
e que na miña debilidade vin os ollos da morte». 


Por enriba de tódalas fronteiras,

por enriba de muros e valados,

se os nosos soños son igoales,

coma un irmáu che falo.

(Celso Emilio Ferreiro)



Por iso pido a paz

pido a paz e un estado popular

para o pobo pobre

débil coma min en Palestina.

(Luísa Villalta)




“Debilidade” de LUISA VILLALTA

Porque non son soldado nen suicida,

confeso que son débil

e que na miña debilidade

vin os ollos da morte,

e tiñan o teu nome, Xerusalén,

un nome amurallado pola destrución.



Confeso que son débil

e que vivo ofuscada polo vicio da razón

que me fai ensoñar un mundo poderoso de xustiza

empezando pola miña propria rúa

e que teño o delirio imperialista

de querer chegar a dominar os que dominan

e denunciar como se esconden por detrás do muro

onde non lamentan nada

porque a dor non lles pertence.



O meu pracer é insultar os seus disparos virtuosos

e maldicer a súa epopea triunfal

consistente en non deixar medrar os nenos

que condenaron a vagar xa para sempre

entre os entullos mesturados cos cadáveres.

Ante a miña blasfemia, como en eco,

ouvín queixarse os deuses,

afeitos a eses templos suntuosos,

torcidos de dor nas cabezas como a miña

embotadas polo afán de liberdade

pedindo non ser tan cruelmente ameazados pola paz

que se avista cabalgando na razón e na esperanza

cada día en que se clama pola paz,

cada vez que o día estoupa.



Hai ainda tantos nenos esperando turno para non nacer

que se agolpan entre as pedras

mentres a voz dun deus escravo

envia lexións de anxos coas botas da milicia enfurecida

repartindo os naipes do seu proprio temor.



E eu confeso que son débil,

que son moito máis débil que o odio

máis débil que a pobreza ante a riqueza inegociábel

máis estraña que o hábito vencido da represión

Por iso pido a paz

pido a paz e un estado popular

para o pobo pobre

débil coma min en Palestina.







Luns de loita, todos os días

Outro luns? Non, é un día máis, 

todos os días, nunha loita sen fin 

contra o xenocidio que berra ao ceo sen resposta.

O exterminio dun pobo 

mostrado ao mundo 

é un crime compartido 

dun Estado armado, 

unha verdadeira máquina de terror 

que Occidente nutre e mantén.

Baixo a mirada aterrada 

dunha multitude horrorizada, 

a masacre é estampada 

e consagrada a cada hora 

en nome da democracia.

O asasino inviste na Bolsa, 

a súa mellor materia prima 

é a miseria, a dor e a morte

Enfermaremos de noxo, 

de impotencia e de rabia 

se non detemos esta hecatombe 

a un ídolo sanguento 

escondido detrás dunha pantalla.






No comments: